2012. október 23., kedd

Régi idők emlékére...

Sziasztok :o)



Véleményem szerint a mai fiatalok nem igazán tesznek el dolgokat télire,úgy látszik ahogy öregszik az ember annál nagyobb igénye van a saját készítésű dolgokra. Az lehet étel, tárgy, vagy bármilyen dekoráció...
Amíg kicsik voltak a gyerekeim én is tettem el mindenféle zöldséget gyümölcsöt.
Volt idő amikor nem volt időm,akkor vettünk egy nagy teljesítményű aszaló gépet,amire 10-20 kg gyümölcs rá fért és gyorsan el volt téve a télire való...




Mostanában a Makacska konyháját részesítem előnyben,most már mondhatom,hogy a receptjei nagyon finomak és jók,kipróbálásra valók,és aki veszi a fáradtságot nem fog csalódni.


Van két nagyon jó újság is ,amiben olyan receptek találhatók, ami a régi múltra emlékezteti az embert.
Tele van hasznos bevált recepttel tanáccsal... :o)
Most már pofásodik a spájzom és evvel a birsalma kompóttal is színesebb lett.
A száraz dunsztba pihen a zöld paradicsom dzsemem,nagyon finom lett,azt most próbáltam először.
Házi ételízesítő még folyamatban van,és egy lekvárt még kipróbálnék,ha összejön megmutatóm.... :O)

4 megjegyzés:

  1. Szio! Olvasva bejegyzésed mosolyogva konstatáltam, hogy én is öregszem..., mert nekem úgy szep a kamránk ha tele van SK. beföttekkel. És tele van.:-))) Milyen öröm az, ha az ember gyereke bejön velem a kamrába és megkérdezhetem töle, hogy "Milyen beföttet bontsunk? Meggyet, cseresznyét, körtét, öszibarackot, szilvát vagy szölút? És ebéd elött megkérdezhetem, hogy ki milyen savanyúséágot szeretne, mert abból is található egy pár fajta a speizben..:-))

    Rám is vár még egy nagy vödör körte, még egy nagy vödör alma és egy vödör paprika. Nem tudom ma meg tudom-e csinálni? Leánykáim váltásban boldogítanak ma.

    Legyen szép napotok!

    VálaszTörlés
  2. A mi családunkban mindig is hagyomány volt, hogy a kamra tele legyen télire. Ezt tanultam én is nagymamámtól, anyumtól, tele is van a kamrám most is. Ha mindenből csak egy kicsi is, de van:)
    A zöldparadicsom dzsem nem az én érdemem, azt Vikitől (Viki egyszerű konyhája)tanultam.

    VálaszTörlés
  3. Tudom már! Onnan csináltam én is a TE ajánlásoddal...és követöje is lettem.:-))))

    VálaszTörlés
  4. Szia Kati, jó olyan családba lakni ahol tartják a hagyományokat.Gyerekoromba mi is sok dolgot készítettünk,és volt még disznó vágás is.De úgy alakult,hogy lakótelepi lakásba költöztünk,és onnan mindig kevesebb dolog lett eltéve télire.
    Pontosabban,csak a mélyhűtőbe tettünk el dolgokat :o)
    Ezért örülök annak,hogy rá akadtam a blogodra,előkerülnek a régi emlékek,és én is át tudok majd adni a kislányomnak valami értéket:o)
    Ezért hálás vagyok neked és Köszönöm!!!
    Kellemes hetet kívánok :o)

    VálaszTörlés